2015年1月19日 星期一

努力清除反猶太主義 Germany’s anti-Islamic movement Pegida is a vampire we must slay

"No, no, surely not. On top of everything else, not that. Three days before a young Eritrean was murdered in Dresden, a swastika was daubed on the door of his flat. On the evening he was stabbed to death Pegida held its largest demonstration so far. And it’s not just Germany. There is a real danger of a downward spiral in which radicalised minorities, Muslim and anti-Muslim, will drag anxious majorities, non-Muslim and Muslim, in the wrong direction. Only a conscious, everyday effort by each one of us will prevent it."

Timothy Garton Ash: As suspicion of Muslims grows in Germany and...
THEGUARDIAN.COM|由 TIMOTHY GARTON ASH 上傳



英國內政大臣:加大努力清除反猶太主義

2015年 1月 18日


英國內政大臣特雷莎·梅表示,英國將加倍努力「清除反猶太主義」。

梅表示,她「從來沒有想過」會有這麼一天,在英國的猶太人會覺得生活在這個國家「害怕」。

特雷莎·梅周日(1月18日)在倫敦參加了一個為法國《查理周刊》事件中被殺害者舉行的紀念活動,其中四人死於一個猶太人超市內。

警方說,猶太人面臨的風險「加重擔心」。

梅在紀念活動上表示,法國猶太超市遭遇的攻擊「令人心寒地想起反猶太主義,不僅僅存在於法國,我們英國最近也出現了反猶太人偏見。」

「我知道,很多英國的猶太人都覺得很脆弱,很害怕。你們說擔心家人、孩子和自己。」

目前英國把恐怖威脅的警戒仍然列為「嚴峻」,也就是說恐怖襲擊風險可能性很高。

周五,警察廳助理廳長,負責英國警隊反恐行動的馬克·羅里說,法國發生襲擊事件後,已經對英國的安全重新作了評估。

他說在法國出現反猶太人的極端主義言論,而猶太社團表示擔心後,警方已經協商在關鍵地區增加巡邏。

在倫敦的紀念儀式上,還宣讀了倫敦市長鮑里斯·約翰遜的一封信。他在信中寫道:「我期望警隊對所有騷擾和仇視罪行都非常嚴肅地處理。」

周日的紀念活動由英國猶太人英國代表協會組織,參加活動的還有英國社區事務大臣埃里克·皮克斯。他在活動上表示,教育是解決反猶太主義的最好方法。

(編譯/責編:羅玲)

沒有留言: